FAQ

Rozcestník
 

Objednávky, e-shop, dostupnost a šití na míru

Dárkové poukazy

Osobní odběry a kamenné prodejny

Doprava a platba 

Úpravy, opravy a reklamace 

Vrácení nebo výměna zboží 

Údržba a srážlivost 

Velikosti


 
 
 
 
Objednávky, e-shop, dostupnost a šití na míru
 
Za jak dlouho objednávka dorazí? / Zboží mi ještě nedorazilo, co mám dělat?
Záleží na vytíženosti expedice a příslušném dopravci. Vše, co je na e-shopu skladem, máme k okamžitému odeslání. Snažíme se tedy expedovat do 2–5 pracovních dní. Pokud odeslání Vaší objednávky trvá nestandardně dlouho, napište nám nebo zavolejte a vše hned vyřešíme.
 
Kdy se objeví novinky na webu? / Je možná rezervace předem?
E-shop doplňujeme v pravidelných intervalech, někdy dokonce každý den. Šijeme stále nové kousky a vzácně opakujeme předchozí kolekce. Rezervace budoucích kousků není možná.
 
Je ve vašem e-shopu možnost slevy?
Ano je. Více informací naleznete ZDE. Pokud jste u nás již byli registovaní, stačí obnovit heslo, přes položku zapomenuté heslo v přihlašovacím formuláři.
 
Jak mám objednat zboží, které není skladem? 
Zboží, které není skladem a nelze Vám vložit do košíku už nemáme, je vyprodané a s nejvyšší pravděpodobností už znovu nebude. Může se stát, že se zboží vrátí nebo uvolní z rezervace, stejný kousek už však nebudeme došívat. E-shop umožňuje nastavení „hlídacího psa“ na doskladnění zboží – najdete přímo u produktu. Šijeme ale stále něco nového a tak je více než pravděpodobné, že se objeví něco podobného, jak vzorem / motivem / barvou… : )
 
Vložím zboží do košíku a než vyplním všechny údaje, zboží již nelze zakoupit – co s tím?
Bohužel se občas stane, že se sejdou objednávky na stejné kousky ve stejný okamžik. E-shop přijme ale pouze objednávku na skladové množství, která přijde dříve. Pravděpodobně jste tedy bohužel objednali o chvíli později než někdo jiný. Zkuste nám ale napsat, třeba se nějaký kousek uvolní z rezervace. Určitě je také dobré si nastavit hlídacího psa na daný produkt. Stále šijeme něco nového, tak třeba se brzy objeví kousek ještě lepší… : )
 
Mám představu o vlastním produktu, ušijete mi ho? / Jaká je dodací lhůta?
Bohužel nešijeme na míru a na zakázku podle přání, vybírat lze u nás jen ze sortimentu, který máme skladem na e-shopu. Nemáme kapacity na zakázkovou výrobu. Napište nám ale svůj podnět, při rozhodování o novinkách jej můžeme zařadit. :)
 
Líbí se mi produkt z vaší nabídky, ale chci ho v jiné barvě/s jiným motivem, ušijete mi ho?
Není možné vybírat si barvy a motivy na výrobky od nás. Rádi však vyslechneme poptávku a požadavky od zákazníků a třeba se právě Vaše kombinace a motiv objeví v novinkách… : ) Napište nám podnět nebo nápad na e-mail.
 
 
 
Dárkové poukazy
 
 
Je možné u vás zakoupit dárkový poukaz?
Ano je, v nabídce e-shopu je najdete pod samostatnou kolonkou. Můžete zvolit z mnoha a mnoha cenových možností. Pokud chcete částku originální, pro Vás symbolickou, je možné to domluvit. Napište prosím na e-mail. : ) Poukazy zasíláme buď ve vytištěné podobě nebo e-mailem v digitální. Na všech našich obchodech Vám také vystaví poukaz na počkání v libovolné hodnotě. Poukazy naleznete ZDE.
 
Mám dárkový poukaz, ale nestihnu ho vyčerpat do doby platnosti, co s tím?
Napište nám prosím jeho kód a my rádi prodloužíme jeho platnost, aby zbytečně nepropadl.
 
Mám dárkový poukaz, kde všude ho mohu uplatnit?
Dá se použít při nákupu na e-shopu, kde vepíšete kód přímo v objednávce. Přinést ho můžete na nákup do jedné z našich prodejen – Liberec, Praha, Hradec Králové anebo se dá uplatnit na Dyzajn marketu v Praze.
 
Chci uplatnit dárkový poukaz v objednávce, ale nejde to – jak postupovat?
Pokud nefunguje vložení kódu z dárkového poukazu do objednávky, zkontaktujte nás prosím a my to vyřešíme (e-mail: info@blackmountain.cz, telefon: +420608150042). Poukázka nemůže být vyšší hodnoty, než je hodnota objednávky – e-shop umí objednávky jen zlevnit. My Vám ručně poukaz uplatníme, budeme jen potřebovat kód poukazu.
 
 
 
Osobní odběry
 
 
Kde si mohu zboží vyzkoušet/vidět naživo?
Máme své vlastní obchody – Liberec, Praha, Hradec Králové, kde je obdobný sortiment, jako na e-shopu – není tam z kapacitních důvodů vše, naopak tam můžete najít něco navíc. Tam si také můžete objednat zboží z e-shopu a na místě shlédnout a vyzkoušet. Do Liberce se osobní odběry nosí každý den, do Prahy se zasílají 2× týdně a do Hradce Králové 1× týdně. O možnosti vyzvednutí budete informováni zprávou. Nic neplatíte dopředu, zboží si nemusíte zakoupit, rozhodnete se až na místě. Doporučujeme vyzkoušet věci přímo na místě a pak se rozhodnout.
 
Je na obchodě možné využít dárkovou poukázku za koupenou na eshopu?
Ano je, vezměte ji s sebou a na prodejně s Vámi vše vyřeší. :) Stejně tak lze využít na eshopu poukaz zakoupený na prodejně.
 
Lze uplatnil věrnostní sleva na obchodě?
Bohužel nelze, bylo by to nesmírně časově náročné. Stejně tak není možné připočítávat hodnotu nákupu na prodejně k věrnostnímu systému. Systém je plně automatický a neumožňuje přidávání prodejů z obchodů. 
 
Je limit na počet kusů autorských tisků na jeden materiál nebo všechny materiály?
Limit je nastavený na všechny materiály. Tj. můžete si zakoupit jednu polyesterovou sukni a jednu bavlněnou ve stejném vzoru, ale není možné zakoupit dvě polyesterové a dvě bavlněné. Prosím o dodržování tohoto pravidla a neobcházení systému, víme, že existují možnosti, ale dopřejte radost i jiným... Jedna sukně doma stačí a druhá může udělat radost jinde, no ne? ... :)
 
 
 
 
Doprava a platba
 
 
Kolik stojí doprava a jak mohu zaplatit?
Všechny možnosti, jak u nás objednat nebo zaplatit, najdete ZDE. : )
 
Zadal/a jsem platbu on-line nebo platbu kartou, ale neproběhla. Jak nyní postupovat?
Ideální je v tomto případě zaplatit klasickým bankovním převodem na náš účet dle instrukcí v e-mailu. Pokud ale chcete platit stejným způsobem znovu, napište nám prosím zprávu a my Vám pošleme nový odkaz, kde budete moci uhradit.
 
Balíček nedorazil a nemám žádnou informaci od dopravce, jak mám postupovat?
Napište nám o sledovací číslo balíčku a zjistíme, kde se stala chyba. Ve chvíli, kdy balíček opustí dveře naší dílny je už jen na dopravcích, aby odvedli svou práci. Hlavně ve vytížených obdobích se může balíček zatoulat. Napište nám a zkusíme jej dohledat.
 
 
 
Úpravy, opravy a reklamace
 
 
Líbí se mi produkt z vaší nabídky, ale potřebuji úpravu na míru, je to možné?
Úpravy poskytujeme jen některé – ne vše je možné a ne vše je v našich silách. Úpravy jsou hodně pracné a neumožňují nám věnovat se novinkám. Je ale hodně úprav, které rádi uskutečníme. Celé téma je popsané zde.

Takže, co je vlastně možné a kolik by to stálo?
  • zkrácení balónové sukně bez kapes (zkracuje se od shora)
  • zkrácení a zúžení balónové sukně bez kapes (zkracuje se od shora a zúžení je možné pouze při zkracování)
  • zkrácení áčkové/pouzdrové/půlkolové sukně (zkracuje se zespoda, jen pokud to nenaruší motiv)
  • zkrácení délky triček nebo rukávů
  • zkrácení rukávů u kabátků a bundiček (jen pokud není vypodšívkovaná)
  • zkrácení šatů a šatovek (zkracuje se zespoda, pokud to nenaruší výšivku)
  • výměna nápletu za nový
  • vložení gumy do elastického pasu
  • Přešití balónkové šatovky na sukni a triko
  • Výměna gumy do pasu za náplet
  • Výměna nápletu za gumu
  • Výměna gumy v pasovkách za větší obvod
  • Odpárání límce a olemování patentem
 
Co naopak možné není: zkrácení balónové sukně s kapsami, prodloužení sukně, zúžení sukně samostatně, zkrácení pasové a kolové sukně, zúžení šatů a šatovek a mikin, přešití balónové sukně na rovnou a naopak, výměna podšívky za jiný materiál, zvětšení oblečení, zkrácení mikin
 
Úpravy v rámci záruky, přijímáme a nejsou zpoplatněné:
povolené švy, výměna poutek, natržená podšívka, párající se výšivka, upadnutý knoflík, rozbitý zip u kabátku…

Pokud stojíte o úpravu, stačí napsat do poznámky objednávky požadavek, přihodit do objednávky produkt „Úpravy na míru“ a zvolit si z nabídky úprav a my to provedeme. Počítejte s delší dodací dobou, ale většinou nepřekročí doba na úpravu 14 dní. Pokud by úprava nebyla možná, budeme Vás kontaktovat. Pokud si nejste možností úpravy jistí, napište nám e-mail: info@blackmountain.cz a vše probereme… : )
 
Upravené zboží není možné vrátit či vyměnit. Zvažte proto prosím tento úkon. Pokud Vám upravujeme již nošený kousek, žádáme o jeho vyprání/vyčištění před odesláním k nám. Zvažte také úpravy od jiných švadlen. Často u nás končí kousky na záchranu po opravě jinými švadlenkami a ne vždy dokážeme vrátit kousek do původního stavu.
 
Mám od vás oblečení, ale potřebuje opravit, jak mám postupovat?
Určitě nám napište na e-mail, ideálně s popisem problému nebo fotografií. Opravy děláme zdarma a vztahují se na všechny povolené švy, výměny poutek, natržené podšívky, párající se výšivky, povolené knoflíky, rozbité zipy u kabátku či jiné další problémy... Dokážeme opravit skoro vše. Po domluvě pak můžete kousek poslat poštou nebo donést na kterýkoli obchod a my se postaráme o nápravu. : )
 
Poškodil/a jsem si oblečení od vás, dokážete jej opravit?
Spálení od žehličky, zatržení od kliky nebo o židli, fleky... To jsou časté problémy, které dokážou oblečení znehodnotit do podoby, kdy není nositelné. Mnoho věcí dokážeme opravit, nicméně v tomto případě nemáme ceník na opravy a posuzujeme problémy individuálně, protože pracnost takových úprav může být výrazně větší než jen u úprav. Někdy není možné kousek zachránit ani tak. Určitě ale napište a my řekneme co a jak můžeme/dokážeme. : )  
 
 
 
Vrácení nebo výměna zboží
 
 
 
Zboží mi nesedí / není to ono a chci jej vrátit, jak na to?
Vyplňte prosím formulář, který Vám přišel v balíčku a napište do něj požadavek na vrácení a své číslo účtu. Zabalte zboží, přiložte formulář a pošlete prosím k nám na adresu: Nám. Sokolovské 312/1, Liberec 1, 46001. Pokud máte možnost, tak můžete zboží přinést na jednu z našich prodejen (Liberec, Praha, Hradec Králové). Jakmile balíček obdržíme, tak ho zpracujeme a platbu vracíme v několika pracovních dnech, maximálně do 14 dnů. Při donesení na kamenné prodejny v Praze nebo Hradci Králové prosím počítejte, že vrácení bude řešeno nejdříve za týden – až po doručení z prodejny k nám na dílnu.
 
Zboží mi nesedí / není to ono, ale chci ho vyměnit za jiné, jak na to?
Vyplňte prosím formulář, který Vám přišel v balíčku, a napište požadavek na výměnu. Zabalte zboží, přiložte formulář a pošlete prosím k nám na adresu: Nám. Sokolovské 312/1, Liberec 1, 46001. Pokud máte vybraný nový kousek na výměnu, tak ho prosím současně objednejte standardně na stránkách – tím si zboží rezervujete a my přehledně uvidíme, za co budete měnit.
Jakmile balíček obdržíme, nové zboží pošleme obratem směrem k Vám. Pokud bude finanční nesrovnalost, tak se samozřejmě domluvíme na vrácení rozdílu nebo případném doplatku. Jestliže jste nevybrali ihned, můžete si u nás uschovat částku za vrácené zboží a čerpat ji později, například formou poukazu. Výměnu zboží je možné provést na jednom z našich obchodů - Liberec, Praha, Hradec Králové – stačí jen přinést zboží, doklad a vybrat si. 
 
Zboží jsem poslal/a zpět k vám, ale nemám žádné info, jak to vypadá?
Pokud odešlete balíček zpět k nám, pro jistotu si sami hlídejte sledování balíčku, zda je vše v pořádku. Po obdržení balíčku už tuto skutečnost nedáváme vědět, ale rovnou vyřizujeme jeho obsah. Balíčky rozbalujeme 1–5× týdně dle potřeby a po jejich rozbalení vracíme platbu na účet v co nejkratším termínu. Doba navrácení platby je závislá na kapacitách, dovolené, nemoci apod., vždy však dodržujeme termín 14 dnů. V případě dotazů nebo nejasností nás prosím obratem kontaktujte, rádi poradíme či vysvětlíme. Pokud se neozveme do 14 dnů a nemáte od nás žádnou zprávu, prosím kontaktujte nás a zjistíme, co se stalo.
 
 
 
Údržba a srážlivost
 
 
Jak se mám o nový kousek starat?
Na toto téma máme sepsanou samostatnou nápovědu. : ) Najdete ji ZDE. Základní poučka ale je - perte rozumně, ideálně na 30 stupňů, vyvarujte se změkčovadel, zesvětlovačů, čističů skvrn a pokud možno perte v pračce, otočené na ruby se stejnobarevným prádlem. S žehličkou rozumně, žehlit hlavně z lícu, podšívky se rády připalují. : ) Ani nevíte, kolik problémů se stává při ručním praní - příliš vysoká teplota, více prášku než v pračce, menší možnost vyždímat citlivě, delší doba položení věci v pracím prášku. Takže ne, určitě nepatříme mezi zastánce ručního praní. :) Je ale potřeba prát vždy s rozmyslem a spíše citlivěji - oblečení bude déle dělat radost. :)
 
Srazila se mi sukýnka. Je to normální?
Ano je, materiály se sráží běžně a je to bohužel jejich přirozená vlastnost - především jde o materiály přírodního původu - bavlna, len, viskóza... Ale trochu se sráží také podšívky. U nové sukýnky počítejte s přibližnou srážlivostí u přírodních materiálů 2 cm na délku sukýnky u přírodních materiálů, u polyesterových materiálů a materiálů umělého původu pak počítejte se srážlivostí 0–1 cm. Srážlivost je na veškerém zboží - nejen šitém od nás, ale i kupovaném. Jen tričko nebo sukni z marketu si nikdo tolik neměří před a po vyprání. Je dobré ale vybírat podle poučky výše – přírodní materiály raději delší a umělé v délce kterou chcete… :) 
  
 
 
Velikosti
 
Jakou mám zvolit velikost oblečení?
Volba velikosti je určitě hodně důležitá. Záleží, jaký kousek si chcete pořídit. Doporučujeme v ideálním případě odměřit od podobného, který již máte doma. Například tričko je ideální volit odměřením Vašeho oblíbeného trička doma. Poměření u triček je také vhodné pro volbu velikosti mikin, šatovek a sak, kde si jen přičtete volnost tam, kde ji chcete. U klasických šatů je dobré vybírat podle naměřených rozměrů a porovnat s Vašimi mírami. U mnoha kousků ale ani správné měření nepomůže, protože nemusí sedět střih sám. Pokud máte možnost, stavte se na některém z našich obchodů vyzkoušet a uvidíte sami. : ) Na téma volba velikosti máme samostatný článek a můžete si jej přečíst ZDE. Pokud váháte, určitě nám napište nebo zavolejte a poradíme. :) 
 
Jak je to s délkou sukní?
Naše sukně měříme položené, sklepnuté a v celkovém rozměru i s úpletovým pasem. Je zde hodně proměnných od materiálu, velikosti postavy, v jakém místě bude sukně nošená, jak moc se natáhne úpletový pas... Na téma délka sukní máme samostatný článek, který by Vám mohl poradit. Najdete ho ZDE. Nebojte se ale, není to věda, dejte na intuici a neřešte jednotlivé centimetry. U sukní je občas to kouzlo, že v jednom materiálu sedí délka nějaká a v jiném zase jiné. Také jednotlivé střihy sukní jsou hodně rozdílné v délkách, ve kterých jsou příjemné na nošení. Například půlkolové sukně budete mít vždy o něco delší než balónkové. 
 
Naměřil/a jsem rozdílné rozměry oproti uvedeným u vás na e-shopu, je to chyba?
Jsme malá firma, vše šijí švadlenky kus po kuse, proto mohou vzniknout drobné odchylky v rozměrech. Otázkou je pak také, kde rozměry měříte. Může se stát, že míry naměřené u nás jsou jiné prostě jen proto, že měříme v jiném místě, než měříte doma. Mohla se ale také stát chyba. Jsme jenom lidi. Takže pokud je rozdíl výrazný, napište a zjistíme co se stalo a vymyslíme nápravu. : )